Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Сонечко" прийняв своїх перших вихованців у 1982 році.
Управління
закладом:
Загальні
збори (працівники ЗДО і батьки вихованців)
Педагогічна
рада
Директор
– Мельниченко Гафія Миколаївна
Вихователь-методист
– Стефінко Леся Дмитрівна
Кадровий склад закладу дошкільної освіти
Колектив закладу налічує 57 чоловік, з них 31 педагог.
Серед педагогів:
- директор – 1
-
вихователі – 20
-
вихователь-методист -1
-
асистенти вихователів – 5
-
музичні керівники – 2
-
інструктор з фізкультури – 1
-
практичний психолог – 1.
Кваліфікаційний
рівень педагогічних працівників:
-
спеціалісти вищої категорії – 8;
-
спеціалісти І категорії – 6;
-
спеціалісти ІІ категорії – 3;
-
спеціалісти – 14.
Освітній
рівень:
-
Повна вища освіта - 20
-
Базова вища -2
-
Неповна вища – 8
-
Навчаються - 1
Склад
педагогічних працівників за стажем:
-
понад 30 років – 6;
-
від 20-ти до 30-ти років – 6;
-
від 10-ти до 20-ти років – 6;
-
від 3-ох до 10-ти років – 8;
-
до 3-ох років – 5.
У закладі працює 11 груп, які відвідує 280 дітей:
- 2 групи для дітей раннього віку (ясельні);
- 9 груп для дітей дошкільного віку.
З 01.09.2021 в ЗДО функціонуватимуть такі вікові групи:
- для дітей раннього віку (ясельна) (від 2 до 3 років) – 2;
- молодші групи (від 3 до 4 років) – 3;
- середні групи (від 4 до 5 років) – 3;
- старші групи (від 5 до 6 років) – 3.
Режим роботи нашого садочка:
7 груп - 7.45 - 18.15 год.;
2 групи - 8.00 - 17.00 год.;
1 група - 7.30 - 18.00 год.;
1 група - 8.00 - 18.30 год.
Інклюзивна освіта
В нашому ЗДО створено доступ для перебування дітей з
особливими освітніми потребами.
Так, в 2020-2021 н.р. було організовано роботу 5
інклюзивних груп. З дітьми працювали 5 асистентів вихователя, вихователі,
практичний психолог, музичні керівники, інструктор з фізкультури, логопед.
Проводились систематично корекційно-розвивальні заняття, відповідно до
рекомендацій ІРЦ. Вдалось обладнати ресурсну кімнату.
Матеріально-технічне
забезпечення
Заклад дошкільної освіти «Сонечко» розташований у
типовій двоповерховій споруді, проектна потужність якої становить 280 дітей.
Територія закладу і розташовані на ній приміщення (приміщення садка, котельня з
овочесховищем) відповідають санітарним нормам. Площа приміщення закладу складає
2172,6 кв. м, загальна площа території закладу – 0,9 га.
В закладі створено безпечне розвивальне середовище для
перебування здобувачів освіти. Обладнано 2 музичні зали, спортивна зала, 11
групових приміщень забезпечені відповідними меблями, посудом, наповнені наочним
дидактичним матеріалом, іграми та іграшками.
Забезпечено безперебійну роботу систем
енергопостачання, холодного та гарячого водопостачання, каналізації,
вентиляційної системи. Належно функціонує технологічне та холодильне обладнання;
придбано кухонні столи, посуд та інвентар.
Приміщення комори має холодильне обладнання та
стелажі, вентиляцію.
В овочесховищі є необхідна кількість стелажів для
зберігання овочів.
Для роботи придбано проектор, комп’ютер, 4 ноутбуки,
апаратуру для озвучення масових заходів
та музичних занять, музичні колонки в кожну групу.
Підключено мережу Інтернет. Заклад має особистий сайт, користується електронною
поштою.
В 2020-2021 н.р. обладнано ресурсну кімнату для дітей
з ООП. Проведено капітальні ремонти в санвузлах груп.
Всі приміщення закладу естетично
оформлені і міняємо оформлення відповідно до сезонних змін та календарних дат.
Маємо добре доглянуту територію
закладу. Кожна група має свій ігровий майданчик з літнім павільйоном. Радують
красою наші клумби та зелені насадження. Духовним осередком є каплиця Ісусового
Серця.
Пральня забезпечена пральними
машинками, сушками та прасками.
Медичний блок має кабінет, ізолятор,
фізкабінет, маніпуляційний кабінет та туалетну кімнату. Медичний кабінет, в
основному, забезпечений відповідним медичним оснащенням та ліками.

- паспорт батьків;
- копію свідоцтва про народження дитини.
- медична довідка про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати ЗДО (медогляд);
- медична довідка про епідемічне оточення.
****
ЗВІТ
директора Тисменицького комунального закладу
дошкільної освіти
(ясел-садка)
«Сонечко»
Заклад
засновано у 1982 році хутрофірмою
«Тисмениця».
Адреса: м.
Тисмениця, вул. Северина Наливайка, 16.
Електронна
адреса: dnztism@gmail.com
Сайт
закладу: dnztism.blogspot.com
У 2021 році зареєстрований новий Статут закладу (рішення Тисменицької
міської ради від 16.01.2021 №68-1/2021)
Кількісний склад учасників освітнього процесу
Всього здобувачів освіти – 280
Груп – 11, з них:
- раннього віку (ясла) – 1 (25 дітей);
- дошкільного віку – 10 (255 дітей).
У ЗДО працюють 57 працівників, з них:
- педагогів – 31;
- обслуговуючий персонал – 26.
Якісний склад педагогічних працівників:
- спеціалісти вищої категорії – 8;
- спеціалісти І категорії – 6;
- спеціалісти ІІ категорії – 3;
- спеціалісти – 14.
Склад педагогічних працівників за стажем:
- понад 30 років – 6;
- від 20-ти до 30-ти років – 6;
- від 10-ти до 20-ти років – 6;
- від 3-ох до 10-ти років – 8;
- до 3-ох років – 5.
З дітьми працюють такі спеціалісти:
- директор - 1;
- вихователь-методист - 1;
- вихователі – 20;
- асистенти вихователів – 5;
- музичні керівники – 2;
- інструктор з фізкультури – 1;
- практичний психолог – 1.
Директор
Мельниченко
Гафія Миколаївна – освіта вища, вчитель історії, відмінник освіти України, в
2020 році відзначена Подякою Міністерства освіти України, педагогічний стаж –
41 рік.
Діяльність
закладу дошкільної освіти спрямована на виконання законів України «Про освіту»
та «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти (Державного
стандарту дошкільної освіти), плану роботи закладу на 2020-2021 навчальний рік.
В умовах
реформування освіти колектив працює над виконанням сучасних потреб суспільства,
а саме:
- збереження самоцінності дошкільного дитинства;
- забезпечення рівня розвинутості, освіченості та
вихованості дитини дошкільного віку;
- забезпечення наступності між дошкільною та початковою
освітою.
Створено умови
для рівного доступу до дошкільної освіти дітей раннього та дошкільного віку,
зокрема дітей з особливими освітніми потребами, дітей-сиріт та дітей
позбавлених батьківського піклування; соціальної підтримки сім’ї та родинних
стосунків. Враховуємо задатки, нахили, здібності, індивідуальні психічні і
фізичні можливості дитини в найбільш оптимальній для кожної дитини формі.
В закладі
дошкільної освіти розроблено та затверджено: «Освітню програму Тисменицького
КЗДО «Сонечко», «Положення про академічну доброчесність», «Положення про
внутрішню систему забезпечення якості освіти в Тисменицькому КЗДО «Сонечко»,
«Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки
булінгу (цькування) в Тисменицькому КЗДО «Сонечко».
Організація
роботи закладу дошкільної освіти здійснюється для реалізації науково-методичної
проблеми: «Забезпечення якісної освіти шляхом формування основ здорового
способу життя як важливого чинника для розвитку національно свідомої, творчої,
життєвокомпетентної особистості».
Освітня
діяльність організована за програмою «Українське дошкілля» та «Освітньою
програмою Тисменицького КЗДО «Сонечко». Вихователі щодня готують та проводять з дітьми заняття, відповідно до
розкладу. Весь день у наших дошкільнят наповнений цікавими подіями: прогулянки,
спостереження, рухливі ігри, художньо-продуктивна діяльність, конструювання, сюжетно-рольові
ігри.
В садочку плідно
працює методичне об’єднання педагогічних працівників (керівник вихователь
Сворак Г.В.), школа молодого педагога (керівник вихователь-методист Стефінко
Л.Д.), творча група «Розвиток творчості дітей у зображувальній діяльності» (керівник вихователь Сидорук Я.Я.)
Протягом
навчального року проведено 4 засідання
педагогічної ради за такими темами:
- Організація освітнього процесу у 2020-2021 навчальному
році (серпень 2020 року);
- Робота педагогічного та медичного персоналу щодо
зміцнення здоров’я
вихованців (листопад 2020року);
- Формування логіко-математичної компетенції дітей в
закладі дошкільної освіти (лютий 2021 року);
- Готовність здобувачів освіти до навчання в НУШ (травень
2021 року).
Цікаво і
змістовно проходили в закладі тематичні тижні: «У кожної дитини є права»
(грудень), Тиждень безпеки «Уроки тітоньки Сови» (жовтень), дитячої книги
«Казковий дивосвіт» (січень), «Бережіть природу» (квітень), сім’ї та родини
«Мої найдорожчі» (травень).
Добре
пожвавили роботу проведені конкурси та огляди:
- патріотичних куточків (листопад);
- поробок «Чарівниця - зима» (грудень);
- оформлення груп «Зустрічаємо весну» (квітень).
Особливу увагу
приділяли організації роботи 5 інклюзивних груп для дітей з особливими
освітніми потребами з різними нозологіями.
З дітьми
працювали вихователі і асистенти, забезпечено психологічний супровід.
Організовано проведення корекційних занять. Ми раді, що забезпечили заняття з
логопедом.
Злагоджено працюють усі команди супроводу дітей, у
співпраці з батьками дітей, які теж є членами команд. Завдяки співпраці з ІРЦ, облаштовано ресурсну кімнату для дітей
з ООП.
В закладі
налагоджено роботу психологічної служби (практичний психолог Стельмах Н.М.)
Проводяться
щотижня розвивальні заняття психологом зі здобувачами освіти всіх груп,
надаються консультації педагогам та батькам вихованців, здійснюється супровід
дітей з ООП та проводяться з ними корекційні заняття. Психолог веде соціальний паспорт та працює з дітьми та сім’ями, що
потребують допомоги.
Видано наказ
по закладу та розроблено заходи по
попередженню булінгу. З цією метою проведено мною тренінг для педагогів «Булінг
та жорстоке поводження з дітьми» та опрацьовано нормативно-правову базу.
З вихованцями
проводиться гурткова робота, а саме:
- «Диво-казка» з театральної діяльності (керівник
Левицька Г.В.);
- «Здоров’ятко» фітбол-гімнастика (керівник Михайленко Е.С.);
- «Співаночки» (керівник Петрів О.Д.
Педагоги
організовують роботу з батьками, бо добре розуміємо, що тільки у добрій
співпраці з родинами є успіхи з розвитку наших вихованців та забезпеченні належних умов для перебування дітей у
садочку. Час, в якому живемо, заставив нас частково перейти до он-лайн
спілкування з батьками.
Маємо добру
співпрацю з Тисменицьким ліцеєм (директор Люта М.Д.), провели зустрічі з керівництвом
та з вчителями початкових класів, проводимо спільні заходи (екскурсії,
концерти, вистави). На жаль, через карантин дещо зменшили спілкування.
Налагоджено контакти з дитячою бібліотекою, Тисменицькою школою мистецтв, ТРК
«Тисмениця».
Колектив
закладу і я, як керівник, найбільше уваги приділяємо збереженню життя і здоров’я дітей та працівників закладу.
Налагоджено
роботу з охорони праці, цивільного захисту, ОБЖД дітей, впроваджуємо
здоров’язберігаючі технології (ароматерапія, гімнастика після сну, доріжки
здоров’я, арттерапія, фітбол-гімнастика, логоритміка).
Якісно
організовано харчування наших дітей, впроваджуємо
систему НАССР. Маємо капітально відремонтований харчоблок, який забезпечений
електроплитами, духовками, холодильним обладнанням, посудом.
Двотижневе
меню, посезонно затверджене в продслужбі, калорійне, збалансоване. Норми
харчування виконуються на 78-80%.
Здійснюємо харчування дітей пільгових категорій:
- діти, батьки яких є учасниками АТО – 6;
- діти внутрішньопереміщених осіб – 1;
- діти, для яких організовано інклюзивну освіту – 5;
- діти з сімей, які отримують допомогу відповідно до
Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» – 3;
- діти з багатодітних сімей – 36.
Наш заклад
через рік святкуватиме свій 40-річний ювілей, та вигляд має молодечий,
сучасний.
Маємо добре доглянуту територію садка (1га): є
майданчики, літні павільйони, клумби, багато зелених насаджень та наша гордість
– капличка Серця Ісусового. В кожному груповому приміщенні створено затишок та
відповідне розвивальне середовище.
Вдалось придбати
3 набори столиків для дітей (грудень 2020). Зроблено капітальний ремонт 8
санвузлів завдяки фінансуванню з
Тисменицької районної ради. Залишилось ще 3 санвузли, які плануємо відремонтувати
в липні цьогоріч.
Маємо для
роботи проектор, апаратуру для озвучення, колонки в кожній групі, 1 комп’ютер та 4
ноутбуки.
Для музичних занять добре обладнані дві музичні зали, для
занять з фізкультури є спортзал.
За
рішенням засновника бухгалтерський облік
ведеться самостійно.
Джерело фінансування – кошти місцевого бюджету.
Так, за період з вересня 2020 року по травень 2021 року
використано такі кошти:
- електроенергія – 78 744,00 грн.;
- газ – 258 931,00 грн.;
- вода – 14 336,00 грн.;
- вивіз сміття – 7837,00 грн.;
- придбання – 98 445,00 грн.;
- послуги – 56 685,00 грн.;
- харчування – 532 554,00 грн.
(загальний фонд 377 546,00 грн.
Спеціальний фонд
155 008,00 грн.)
Створений сайт
закладу дошкільної освіти. На його сторінках розміщено інформацію про заклад,
висвітлюються проведені заходи та інформація, в тому числі щоквартальні
балансові звіти.
Аналіз роботи
закладу свідчить про злагоджену системну роботу
колективу закладу.
Однак, є ще
питання, які потрібно вирішити:
- капітальний ремонт 4 санвузлів;
- придбання обладнання для харчоблоку;
- придбання розвивальних дидактичних ігор та матеріалів;
іграшок.
Схвалено
педагогічною радою Затверджую
(протокол №1 від
27.08.2020р.) завідувач
ДНЗ «Сонечко»
________________ Г. М. Мельниченко
«27» серпня 2020р.
Освітня програма
Тисменицького ДНЗ «Сонечко»
на 2020-2021 р.
Розділи програми
1. Вступ .
2. Організація освітнього процесу.
3. Організація життєдіяльності
дітей в ДНЗ.
4. Програмно-методичне забезпечення освітнього процесу.
5. Моніторинг якості
освіти та система внутрішнього забезпечення освіти.
6. Забезпечення наступності ДНЗ і ЗОШ.
7. Взаємодія з батьками.
8. Організація інклюзивної освіти.
ВСТУП
Програма
розроблена відповідно до вимог Законів України «Про освіту», «Про
дошкільну освіту», «Про забезпечення функціонування
української мови як державної», Базового компонента дошкільної освіти
(нова редакція) та Концепції Нової української школи. Освіта є основою
інтелектуального, духовного, фізичного і культурного розвитку особистості, її
успішної соціалізації, економічного добробуту, запорукою розвитку суспільства,
об’єднаного спільними цінностями і культурою, та держави.
Освітня програма дошкільного навчального закладу
(ясел-садка) «Сонечко» забезпечує досягнення дітьми результатів навчання
(набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.
Освітня діяльність в Тисменицькому дошкільному навчальному закладі у 2020/2021
навчальному році буде організована
відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»,
Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), Концепції
національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН
України від 16.06.2015 №641), Положення про дошкільний навчальний заклад
(затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 №305),
Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом
Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №234), наказу МОН № 446 від 20.04.15 року «Про
затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у
дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності»,
листів Міністерства
освіти і науки: «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах
у літній період» (від 16.03.2012 №1/9‑198), «Про організацію
фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах
у літній період» (від 28.05.2012 №1/9-413), «Щодо організації роботи
з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах» (від 02.09.2016 №1/9-454), «Організація фізкультурно-оздоровчої
роботи в дошкільних навчальних закладах» (від 02.09.2016 №1/9-456), «Про організацію
національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах» (від 25.07.2016 №1/9-396), «Щодо організації взаємодії закладів
дошкільної освіти з батьками вихованців» (від 11.10.2017 №1/9-546), «Щодо організації діяльності
інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах» ( від12.10.2015
№1/9-487), «Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти
у 2019/2020 н. р» (від 26.06.2019
№ 1/9-409), «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони
праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» (від 14.02.2019
№1/11-1491), інструктивно-методичних рекомендацій «Щодо організації діяльності
закладів дошкільної освіти у 2020/2021 н.р. (від 30.07.2020 № 1/9-411), Статуту
закладу дошкільної освіти «Сонечко» та інших чинних нормативно-правових
документів в сфері освіти.
Режим роботи дошкільного навчального закладу – п’ятиденний.
Вихідні дні – субота,
неділя та святкові дні.
Режим роботи груп:
з 800 до
1700 – 9-ти годинний -5 груп
з 745 до
1815 – 10,5 годинний – 6 груп.
Мета і завдання програми
Освітня
програма діяльності дошкільного навчального закладу зорієнтована на цінності та
інтереси дитини, урахування вікових можливостей, збереження дитячої
субкультури, взаємозв’язок усіх сторін її життя та створення умов для
соціально-емоційного благополуччя й адаптації кожної дитини в соціумі дорослих
та однолітків шляхом засвоєння культурно-комунікативних засобів спілкування.
Мета
освітньої програми - реалізовувати
комплекс розвивальних, виховних, навчальних функцій та змістовних напрямів організації
життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 2 до 6(7) років із
поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому етапі.
Завдання програми -
забезпечення відповідності рівня дошкільної освіти вимогам Базового компонента
дошкільної освіти; створення безпечних та нешкідливих умов розвитку, виховання
та навчання дітей для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я, відповідно до
санітарно-гігієнічних вимог та забезпечення їх дотримання.
Виходячи з
аналізу освітньої роботи за 2019-2020 навчальний рік, враховуючи
нормативно-правові акти МОН , досягнення і перспективи розвитку закладу, з
метою усунення недоліків і забезпечення більш високої якості дошкільної освіти,
ефективного педагогічного впливу на розвиток особистості дитини, педагогічний
колектив разом з батьками та громадськістю продовжує спрямовувати свою
діяльність за науково-методичною темою: «Забезпечення якісної
освіти шляхом формування основ здорового способу життя як важливого чинника для розвитку національно свідомої, творчої,
життєво компетентної особистості» та визначає такі пріоритетні завдання на
2020 -2021 навчальний рік
:
1. Забезпечення
спільної роботи медичних і педагогічних працівників щодо зміцнення здоров’я
вихованців та дітей з особливими освітніми потребами.
2.
Розвиток
математичної компетенції дітей в освітній лінії «Дитина в
сенсорно-пізнавальному просторі»
3.
Продовжувати розширювати
і оновлювати форми, види та зміст співпраці з родинами, забезпечувати
прозорість і відкритість роботи закладу через сучасні засоби інтернету.
Завдання педагогічного колективу на
літній оздоровчий період 2021 р.:
1. Створення оптимальних
умов для зміцнення здоров’я вихованців, збереження їх життя та подальшого
формування життєвої компетенції шляхом упровадження сучасних
здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних освітніх технологій.
2. Оптимізація рухового
режиму та самостійної ігрової діяльності дітей протягом дня як важливої
складової фізичного розвитку дошкільників.
3. Забезпечення умов для
загартування дитячого організму.
Пріоритетні напрямки роботи
Пріоритетними напрямками роботи є:
- створення розвивального життєвого простору, сприятливого
для гармонійного і різнобічного розвитку дітей
раннього та дошкільного віку;
- осучаснення та гуманізація педагогічного процесу на основі
особистісно-орієнтованої моделі виховання і навчання,впровадження нових форм
діяльності закладу дошкільної освіти в умовах модернізації дошкільної освіти;
- впровадження передових педагогічних ідей, новітніх
освітніх технологій, що сприяють ефективному розвитку пізнавальних здібностей здобувачів
освіти в різних видах дитячої діяльності;
- формування основних компетенцій дошкільників відповідно до
Базового компоненту.
- охорона життя і здоров’я дітей, оновлення та удосконалення
форм, змісту, методів фізкультурно-оздоровчої роботи і шляхів формування у
дошкільників ціннісного ставлення до власного здоров’я;
- оновлення стратегії і тактики взаємодії педагогів з
батьками.
Навчальний
рік у закладі починається 1 вересня 2020року і закінчується 31 травня 2021року,
літній оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня 2021р.
У період канікул з дітьми проводиться
фізкультурно-оздоровча, музична і художньо-продуктивна діяльність.
Зміст освітнього процесу
в закладі у 2020-2021 навчальному році спрямований на формування та
розвиток компетентностей вихованців відповідно до освітніх ліній Базового
компонента:
Освітня
лінія |
Зміст
освітнього процесу |
Особистість
дитини |
Передбачає: -
формування позитивного образу «Я», створення бази особистісної культури
дитини, її активної життєдіяльності; -
виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування
основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих
навичок та навичок безпечної життєдіяльності. На кінець дошкільного періоду
життя в дитини мають бути сформовані базові якості особистості: довільність,
самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода
поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка. |
Дитина
в соціумі |
Передбачає: формування
у дітей навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі
людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим. Завдяки
спілкуванню з дорослими, як носіями суспільно-історичного досвіду людства, в
дитини з’являються інтерес та вміння розуміти інших, долучатися до спільної
діяльності з однолітками та дорослими, об’єднувати з ними свої зусилля для
досягнення спільного результату, оцінювати власні можливості, поважати
бажання та інтереси інших людей. Взаємодія з іншими людьми є своєрідним видом
входження дитини в людський соціум, що вимагає уміння узгоджувати свої
інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства |
Дитина в природному
довкіллі |
Містить
доступні дитині дошкільного віку уявлення про природу планети Земля та
Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного
ставлення до природного довкілля. Природнича освіченість передбачає наявність
уявлень дитини про живі організми і природне середовище, багатоманітність
явищ природи, причинно-наслідкові зв’язки у природному довкіллі та
взаємозв’язок природних умов, рослинного і тваринного світу, позитивний і
негативний вплив людської діяльності на стан природи. Ціннісне ставлення
дитини до природи виявляється у її природодоцільній поведінці: виважене
ставлення до рослин і тварин;готовність включатись у практичну діяльність, що
пов’язана з природою; дотримування правил природокористування. |
Мовлення дитини |
Передбачає: засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування,
елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях.
Оволодіння мовою як засобом пізнання і способом специфічно людського
спілкування є найвагомішим досягненням дошкільного дитинства. Мова виступає
«каналом зв’язку» для одержання інформації з немовних сфер буття, засобом
пізнання світу від конкретно-чуттєвого до понятійно-абстрактного. Мовленнєве
виховання забезпечує духовно-емоційний розвиток дитини через органічний
зв’язок із національним вихованням. Мовленнєва діяльність дітей дошкільного
віку складається із різних видів говоріння та слухання, під час якої
формуються мовленнєві вміння і навички. Вивчення української мови в
дошкільних навчальних закладах національних спільнот передбачає залучення
дітей інших національностей, які є громадянами України, до оволодіння
українською мовою як державною на рівні вільного спілкування з іншими дітьми
і дорослими, виховання інтересу та позитивного ставлення до української мови. |
Дитина в світі культури |
Передбачає: формування
почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного
світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування
елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок,
самостійності, культури та безпеки праці. Результатом оволодіння дитиною
різними видами предметної та художньої діяльності є сформоване
емоційно-ціннісне ставлення до процесу та продуктів творчої діяльності,
позитивна мотивація досягнень; здатність орієнтуватися в розмаїтті
властивостей предметів, розуміти різні способи створення художніх образів,
виявляти інтерес до об’єктів, явищ та форм художньо-продуктивної діяльності,
а також оволодіння навичками практичної діяльності, культури споживання. |
Гра
дитини |
Передбачає: розвиток
у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в
ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля
і реалізації себе в ньому. Гра забезпечує задоволення ігрових уподобань
кожної дитини, сприяє виникненню дружніх, партнерських стосунків та ігрових
об’єднань за інтересами, спонукає до обміну думками, оцінювання себе й інших,
заохочує до імпровізації, висловлювання власних оцінно-етичних суджень. |
Дитина
в сенсорно-пізнавальному просторі |
Передбачає: сформованість
доступних для дитини дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають
ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів довколишнього світу.
Показником сформованості цих уявлень є здатність дитини застосовувати
отримані знання у практичній діяльності (ігрова, трудова,
сенсорно-пізнавальна, математична тощо), оволодіння способами пізнання
дійсності, розвиток у неї наочно-дієвого, наочно-образного,
словесно-логічного мислення. Сенсорно-пізнавальна освітня лінія спрямована на
інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей
пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної
картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях. |
2. Організація освітнього
процесу
У освітньому процесі закладу реалізується зміст інваріантної
та варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти за комплексними
та парціальними програмами.
Зміст інваріантної складової забезпечується через чинну Програму розвитку
дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» Білан О.І., Максименко О.Л.,
Возна Л.М. та ін., за якою будуть працювати всі педагоги протягом року.
Перелік освітніх технологій, які впроваджують педагоги
1.
Технологія ефективного
засвоєння інформації «Мнемотехніка» ,
(вихователь Василишин О. М.)
2. Технологія «Лепбук» (
Дворська О. М., Монюк Н. М.)
3. Використання ідей спадщини В.Сухомлинського
4. Технологія музичного
виховання за системою К. Орфа (Петрів О. Д.)
5. Технологія розвитку
логічного мислення (Блоки Дьєнеша, палички Кюізенера), вих. Адамчук Л. М.
6. Програма з організації театралізованої діяльності в
дошкільному навчальному закладі «Грайлик» (Левицька Г. В.)
7. Програма «Народна пісенна творчість у вихованні
національної свідомості
дошкільників» (Петрів
О. Д.)
8. Інноваційні комп’ютерні
технології ( Стефінко Л. Д.)
9. Оздоровча Суджок
технологія (Кір Г. І.)
Освітня діяльність в закладі
здійснюється відповідно до плану роботи
на 2020-2021 навчальний рік та літній
оздоровчий період. Перспективне та
календарне планування відповідно до БКДО,
блочно- тематичне з урахуванням освітніх ліній та на основі інтегрованого підходу до організації
життєдіяльності дітей, що забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність,
ускладнення та повторення програмного матеріалу.
В освітньому процесі використовуються такі основні форми організації освітнього процесу: спеціально організована
освітня діяльність (заняття), ігри, самостійна діяльність дітей (художня,
рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.), індивідуальна робота,
спостереження, екскурсії, свята та
розваги,гурткова робота, тощо.
Вони можуть бути організовані фронтально ,
підгрупами , індивідуально, залежно від
віку дітей , педагогічної мети , матеріально - технічного забезпечення закладу
та професійної майстерності педагога.
Розподіл занять на тиждень
проводиться відповідно до Наказу МОН № 446 від 20.04.15 року «Про затвердження
гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних
закладах різних типів та форми власності».
Гурткова робота на
2020–2021 навчальний рік
|
3.
Організація життєдіяльності дітей в ДНЗ
Організація життєдіяльності дітей 3р.ж.
Види діяльності |
Година доби |
Зустріч дітей, огляд, бесіди з батьками,
індивідуальне спілкування, ігри |
7:45 -8:40 |
Ранкова гімнастика |
8:40-8:50 |
Підготовка до сніданку, сніданок |
8:50-9:15 |
Ігри, підготовка до занять |
9:15-9:30 |
Організована навчально-пізнавальна
діяльність |
9:30-10:30 |
Підготовка до прогулянки, прогулянка,
спостереження, ігри, самостійна діяльність |
10:30-12:00 |
Підготовка до обіду, обід |
12:00-12:20 |
Підготовка до денного
сну, сон |
12:20-15:20 |
Поступовий підйом, гімнастика після сну, повітряні,
загартовуючі процедури |
15:20-15:30 |
Полуденок |
15:30-15:45 |
Ігри, СХД, розваги |
15:45-16:15 |
Прогулянка, повернення додому, спостереження, бесіди з батьками |
16:15- 18:15 |
Організація життєдіяльності дітей 4 р. ж.
Діяльність |
Година доби |
Зустріч дітей, огляд, ігри, спостереження, індивідуальне
спілкування з батьками та дітьми |
8:00 (7:45) -8:50 |
Ранкова гімнастика |
8:50-9:00 |
Підготовка до сніданку, сніданок |
9:00-9:20 |
Ігри, підготовка до занять |
9:20-9:30 |
Організована навчально-пізнавальна діяльність дітей |
9:30-10:30 |
Підготовка до прогулянки, прогулянка, індивідуальні
заняття, самостійна діяльність |
10:30-12:00 |
Підготовка до обіду, обід |
12:10-12:30 |
Підготовка до денного сну. Сон. |
12:30-15:20 |
Поступовий
підйом, гімнастика після сну, повітряні, загартовуючі процедури |
15:20-15:30 |
Полуденок |
15:30-15:45 |
Ігри,
СХД, розваги |
15:45-16:15 |
Прогулянка,спостереження,
повернення додому, бесіди з батьками |
16:15-17:00 (18:15) |
Організація життєдіяльності дітей 5р. ж.
Діяльність |
Година
доби |
Зустріч дітей, огляд, ігри, спостереження, індивідуальне спілкування з батьками та
дітьми |
8:00 (7:45) -8:50 |
Ранкова гімнастика |
8:50-9:00 |
Підготовка до
сніданку, сніданок |
9:00-9:20 |
Ігри, підготовка до занять |
9:20-9:30 |
Організована навчально-пізнавальна діяльність (у підгрупах
та індивідуальні) |
9:30-10:30 |
Підготовка до прогулянки, прогулянка, індивідуальні
заняття, самостійна діяльність |
10:30-12:00 |
Підготовка до обіду, обід |
12:10-12:30 |
Підготовка до денного сну. Сон. |
12:30-15:20 |
Поступовий
підйом, гімнастика після сну, загартовуючі процедури |
15:20-15:30 |
Полуденок |
15:40-15:50 |
Ігри,
гуртки, СХД, розваги |
15:50-16:20 |
Прогулянка,
повернення додому, бесіди з батьками |
16:20-17:00 (18:15) |
Організація життєдіяльності дітей 6 р. ж.
Діяльність |
Година доби
|
Зустріч дітей, огляд, ігри,
спостереження, індивідуальне спілкування |
8:00 (7:45) -8:50 |
Ранкова гімнастика |
8:50-9:00 |
Підготовка до сніданку, сніданок |
9:00-9:20 |
Ігри, підготовка до занять |
9:20-9:30 |
Організована навчально-пізнавальна
діяльність (у підгрупах та індивідуальні) |
9:30-11:00 |
Підготовка до прогулянки, прогулянка,
індивідуальні заняття, самостійна діяльність |
11:00-12:20 |
Підготовка до обіду,
обід |
12:20-12:40 |
Підготовка до денного
сну. Сон. |
12:40-15:30 |
Поступовий підйом, гімнастика після сну, загартовуючі
процедури |
15:30-15:40 |
Полуденок |
15:40-16:00 |
Ігри, гуртки, СХД,
розваги |
16:00-16:30 |
Прогулянка, повернення додому, бесіди з батьками |
16:30-17:00 (18:15) |
Фізичне виховання дітей передбачає проведення:
- ранкової гімнастики;
- гімнастики пробудження;
- занять фізичною
культурою;
- рухливих ігор та ігор
спортивного характеру;
- загартування;
- фізкультурних хвилинок
під час занять;
- фізкультурних пауз між
заняттями;
- фізкультурних
комплексів під час денної прогулянки (пішохідний перехід);
- оздоровчих заходів з
використанням арт-терапевтичних технологій,
- спортивних свят та
розваг.
Шляхи реалізації завдань:
-
Особистісно-орієнтований підхід до кожного вихованця.
- Забезпечення
наступності дошкільної та початкової ланок освіти.
- Блочно-тематичне
планування.
- Організація
розвивального середовища.
- Інтеграція різних видів
діяльності.
- Використання сучасних
освітніх технологій.
- Взаємодія з родинами
вихованців.
Розділ 4. Програмно-методичне
забезпечення освітнього процесу
Для програмно-методичного забезпечення
освітнього процесу використовуються навчальні видання, рекомендовані Міністерством
освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у
2020/2021 навчальному році розміщені на сайті Міністерства освіти і науки
України (http://mon.gov.ua/activity/education/doshkilna/norm-baza.html).
I. Базовий компонент дошкільної освіти
II. Освітні програми:
1. Оновлена програма
розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».
III. Парціальні програми, за якими працюють гуртки
1. Програма
«Народна пісенна творчість у вихованні національної свідомості
дошкільників»
Грабарєва О.А., Кугуєнко Н.Ф.
2. Програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного
віку «Казкова фізкультура» Єфименко М.М.
3. Програма з організації театралізованої діяльності в
дошкільному навчальному закладі «Грайлик» авт.Березіна О.М.,Гніровська
О.З.,Линник Т.А.
Прогнозовані результати
Для вихованців і батьків:
- створені сприятливі
умови для повноцінного особистісного росту;
- міцний стан здоров’я
дітей буде сприяти підвищенню якості їх освіти;
- забезпечення
індивідуального педагогічного та психологічного супроводу для кожної дитини;
- кожна сім’я отримує
консультативну допомогу у вихованні і розвитку дітей, право участі в житті
закладу, можливість вибору додаткових освітніх послуг;
- якість сформованості
ключових компетенцій буде сприяти успішному навчанню дитини в школі.
Для педагогів:
- кожному педагогу надана можливість для підвищення професійної
майстерності;
- кваліфікація педагогів
дозволить забезпечити сформованість ключових компетенцій дошкільника;
- подальший розвиток умов для успішного
освоєння педагогічних технологій;
- підтримка інноваційної
діяльності.
Показники компетентності випускника
дошкільного навчального закладу
Психофізіологічний розвиток:
- має зрілі мозкові структури та
функції;
- характерною є відносна стабільність
та рухливість нервової системи;
- проявляє достатню рухову активність;
- проявляє умілість рук, практичну
вправність;
- здорова, не має хронічних хвороб;
- володіє основними гігієнічними
навичками;
- знає свою статеву належність, усвідомлює
її незмінність, розуміє, чим відрізняється від представників протилежної статі;
- володіє основами безпеки
життєдіяльності;
- працездатний, втомлюється лише після
чималого навантаження;
- користується як провідною
правою/лівою рукою.
Інтелектуальний розвиток:
- володіє елементарною системою знань
про основні предмети і явища навколишнього світу та саму себе, а також деякими
простими поняттями;
- уміє концентрувати увагу, виконує
вимогу за інструкцією дорослого;
- диференційовано сприймає різноманітну
інформацію (візуальну, аудіальну, тактильну);
- здійснює елементарні операції
аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації;
- усвідомлює основні зв’язки між
явищами;
- має розвинене логічне
запам’ятовування — добре запам’ятовує і відтворює;
- встановлює логічну послідовність
подій;
- відтворює зразок на вимогу;
- робить припущення, висуває гіпотези,
виявляє елементи креативності;
- розрізняє звуки мовлення,
співвідносить їх з буквами, синтезує звуки у слова; знаходить потрібні слова
для вираження думки, використовує складні речення;
- диференціює числа, додає і віднімає у
межах 10, визначає найпростіші зміни цифрових рядів;
- розрізняє реальне і уявне, зовнішнє і
внутрішнє;
знайома з деякими основами початкових
наукових знань.
Мотиваційний розвиток:
- хоче йти до школи;
- вирізняється високою допитливістю —
розвинена пізнавальна мотивація;
- може поступитися «хочу» заради
«необхідно», відмовитися від бажаного на користь соціально важливого;
- має сформовану мотивацію досягнення,
прагне досягти успіху;
- свідомо й відповідально ставиться до
майбутнього шкільного життя;
- зацікавлено ставиться до спілкування
з новими дорослими та однолітками;
- у соціально прийнятний спосіб
самореалізовується, самостверджується;
- має сформовану первинну систему
матеріальних і духовних потреб.
Емоційний розвиток:
- переживає глибоко, виражає почуття
щиро, яскраво;
- сприйнятлива, диференціює
емоційно-смисловий характер зовнішніх впливів, чутлива до нього;
- знає основні емоції, особливості їх
вираження мімікою, жестами, діями, тональністю голосу;
- адекватно виражає свої ставлення,
настрій, стан;
- утримується від імпульсивних реакцій,
негативних емоцій;
- чутлива до значущих людей, виявляє
чуйність, намагається бути суголосною стану та настрою інших;
- оптимістично ставиться до проблем і
складностей, має сформоване почуття гумору;
- володіє елементарною емоційною
культурою, самовиражається у соціально прийнятний спосіб.
Розвиток вольової сфери:
- свідомо приймає та утримує мету, діє
цілеспрямовано;
- концентрує увагу на завданні, певний
час не відволікається;
- мобілізує себе на виконання завдання;
- розраховує на власні сили,
розмірковує і поводиться самостійно;
- звертається по допомогу лише в разі
об’єктивної необхідності;
- конструктивно розв’язує проблеми, долає
труднощі;
- доводить розпочате до кінця;
- може відстояти власну точку зору;
- визнає свої помилки;
- дотримується своїх обіцянок.
Соціальний розвиток:
- приймає соціальний статус школяра,
усвідомлює його важливість;
- відкрита контактам, комунікабельна;
- прихильно, доброзичливо ставиться до
рідних, знайомих, товаришів;
- уміє налагоджувати взаємодію,
працювати в команді;
- узгоджує індивідуальні інтереси з
груповими;
- реалізує основні моральні принципи,
прагне дотримуватися в поведінці та діяльності соціальних норм і правил;
- намагається уникати конфліктів, мирно
розв’язує спірні питання, може дійти згоди, домовитися;
- орієнтується у поведінці на вимогу
дорослого та на совість як внутрішню етичну інстанцію;
- усвідомлює межі схвалюваної і
соціально неприйнятної поведінки;
- володіє більш-менш адекватною
самооцінкою;
- поважає себе та інших;
- має сформований абрис дитячого
світогляду, елементарну систему ставлень.
Розділ 5. Моніторинг якості освіти та система
внутрішнього
забезпечення освіти
У закладі розроблено Положення про внутрішню систему
забезпечення якості освіти , затверджене наказом завідувача №248 від 12.12.
2019р. та схвалене педагогічною радою (протокол №2 від 06.12.2019р.).
Основні завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти передбачають
розробку та дотримання в закладі вимог до визначення якісних результатів із
наступних напрямків:
-збереження та зміцнення
фізичного , психічного і духовного здоров′я дитини;
- формування внутрішньої
культури особистості в контексті рідної культури, мови, поваги до традицій і
звичаїв народу, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;
- формування особистості
дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;
- виконання вимог
Базового компонента дошкільної освіти , забезпечення соціальної адаптації та
готовності продовжувати освіту.
Зміст внутрішньої системи
якості освіти закладу формується та реалізується за напрямами:
1.Освітнє середовище
закладу дошкільної освіти.
2. Здобувачі освіти.
3. Педагогічна діяльність
педагогічних працівників.
4. Управління закладом
освіти.
Визначення якісних показників
відбувається на основі спостереження, контролю та моніторингу.
Завдання моніторингу:
- безперервно
спостерігати за динамікою розвитку ДНЗ, своєчасно виявляти зміни і ті фактори,
які викликають ці зміни;
- здійснювати тактичне і
стратегічне прогнозування розвитку найважливіших процесів у дошкільному
навчальному закладі;
- підвищувати мотивацію
співробітників в галузі забезпечення якості освітніх послуг;
- залучати батьківську
громадськість в процес поліпшення якості освіти .
№ з/п |
Зміст контролю |
Мета |
Термін |
1. |
Робота педагогів щодо оновлення та
поповнення предметно-ігрового середовища в групах |
Виявлення недоліків та прогнозування вирішення проблем |
Вересень |
2. |
Контроль календарного
планування освітньої роботи у всіх групах |
Виявлення стану планування освітньої
роботи |
Кожного місяця |
3. |
Стан адаптації дітей раннього та молодшого дошкільного віку до умов
дошкільного закладу |
Виявлення стану адаптації дітей
раннього та молодшого дошк. віку |
Вересень-жовтень
|
4. |
Аналіз стану роботи: - групи «Колосок» - групи «Колобок» |
Вивчення стану роботи |
грудень лютий |
5. |
Моніторинг стану здоров'я дітей |
Визначення груп
здоров'я за підсумками поглибленого медичного огляду |
Вересень, квітень
|
6. |
Стан формування у дітей культурно-гігієнічних
навичок в молодших групах |
Виявлення стану роботи |
листопад
|
7. |
Аналіз планування та проведення Тижня
безпеки |
Виявлення стану планування освітньої
роботи |
Жовтень, Квітень
|
8. |
Стан роботи з формування математичної
компетенції дітей |
Виявлення стану
роботи
|
Лютий
|
9. |
Рівень засвоєння програми
«Українське дошкілля», «Соняшник» вихованцями ст. груп з математичної
компетенції |
Вивчення стану роботи з
мовленнєвої компетенції за допомогою кваліметричної моделі |
квітень
|
10 |
Соціально-психологічна та
емоційно-вольова готовність старших дошкільників до навчання в школі |
Вивчення стану
готовності до навчання в школі
|
Квітень- травень
|
11. |
Анкетування, тестування педагогів,
батьків |
Отримання
різноманітного емпіричного матеріалу про необхідні аспекти діяльності
педагогів, батьків |
За потребою, протягом року |
12. |
Педагогічна діагностика професійної
діяльності педагогів. |
Визначення рівня професійної
компетентності педагогів |
Вересень, квітень |
13. |
Моніторинг фізичного розвитку дітей |
Виявлення ефективності
розвитку фізичних якостей дітей |
Вересень, квітень |
14. |
Моніторинг стану захворюваності дітей
та відвідування ДНЗ |
Визначення індексу здоров'я
дошкільників |
1 раз на місяць, 1 раз на квартал |
15. |
Педагогічний аналіз діяльності ДНЗ за
навчальний рік |
Виявлення недоліків та
прогнозування вирішення проблем |
травень, серпень |
Оцінювання рівня розвиненості та
вихованості дітей здійснюватиметься
за матеріалами методичного посібника
«Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку» згідно з Базовим компонентом
дошкільної освіти;
- старший дошкільний вік за допомогою
кваліметричної моделі.
6. Забезпечення наступності ДНЗ і ЗОШ
З метою забезпечення наступності ДНЗ і ЗОШ
розробити та затвердити «План роботи по забезпеченню наступності Тисменицького дошкільного навчального закладу «Сонечко»
та Тисменицької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням
окремих предметів на 2020-2021 н.р.».
Роботу з наступності організувати за
двома напрямами:
- інформаційно-просвітницьким;
- практичним.
Передбачити встановлення
зв’язків між дошкільною ланкою освіти та початковою школою в умова НУШ за
напрямами:
- психофізичний розвиток;
- формування особистості;
- зміст освіти;
- методи навчання і
виховання.
Організаційні завдання
для забезпечення наступності:
- узгодженість питань
щодо розвитку, навчання та виховання дітей старшого дошкільного віку та 1
класу, організації з ними освітнього процесу;
- укладання угоди про
співпрацю;
- максимальне охоплення
дітей 5 річного віку дошкільною освітою та надання їм якісних освітніх послуг.
Умови реалізації наступності:
- довготривале
співробітництво;
- планомірна та
систематична робота колективів;
- поступовий різнобічний
розвиток дитини;
- успішний перехід дитини
до школи;
- розширення кругозору
дитини;
- позитивне ставлення до
школи;
- адаптація до шкільного
навчання.
7.
Взаємодія з батьками
Батьки вихованців є учасниками освітнього процесу .Одним із
основних напрямків діяльності педколективу - є організація співпраці з ними.
Для цього в закладі планувати та систематично проводити відповідні заходи:
- батьківські збори з
використанням інтерактивних форм роботи (круглий стіл, ділова гра тощо);
- консультації,
інформація засобами інтернет зв’язку;
- пам’ятки та поради в
інформаційних куточках;
- тестування, анкетування ;
- творчі завдання дітей спільно з
батьками;
-проведення батьківських зборів , консультацій в он-лайн режимі ;
-спілкування в інтернет спільнотах,
групах.
8. Організація інклюзивної освіти
Дітям з особливими освітніми
потребами дошкільного віку гарантоване законом право здобувати освіту в
інклюзивних групах дошкільних навчальних закладів за місцем проживання. З метою
забезпечення цілісного входження дитини з особливими потребами в
загальноосвітній простір, що відповідатиме її потребам і можливостям, в закладі
передбачена така форма організації освіти, як інклюзивна. Тому в закладі
створені 4 інклюзивні групи для дітей з ООП. Розпочато в закладі обладнання
ресурсної кімнати спільно з ІРЦ.
Інклюзивна освіта передбачає:
-
створення умов для отримання, засвоєння і використання знань;
- створення
комфортного простору для всіх дітей;
- створення інклюзивного
розвивального середовища;
- формування толерантного
товариства дітей, батьків, персоналу дошкільного навчального закладу;
- створення у
навчальному закладі педагогічної системи, центрованої на потребах дитини та
сім’ї.
Особливістю освітнього процесу інклюзивної групи вважати
індивідуалізацію і диференціацію. Освітній процес в інклюзивних групах здійснювати
відповідно до Базового компонента
дошкільної освіти, за програмами, методиками та навчально-методичними посібниками,
затвердженими в установленому порядку МОН, з огляду на індивідуальні особливості пізнавальної діяльності
дітей, враховуючи рекомендації ІРЦ.
Оптимальні умови освітнього процесу в
інклюзивних групах забезпечувати командам психолого-педагогічного супроводу
дітей з ООП. Така команди створити відповідно до Положення про команду
психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами.
Корекційно-розвиткові заняття є частиною
психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, що надаються за напрямами відповідно до індивідуальних
особливостей дитини. Корекційно-розвиткові заняття проводити згідно з ІПР
відповідними педагогічними працівниками закладу дошкільної освіти, ІРЦ та/або
інших установ (закладів), фізичними особами. Це практичний психолог, логопед та
музичний керівник.
Освітні завдання інклюзивної освіти:
•
Формувати компетентність дитини з особливостями психофізичного розвитку
відповідно до основних показників оптимальної для цього віку сформованості
спільної та елементів сумісно-розподільної діяльності дорослого та дитини.
•
Розвивати пізнавальну активність дитини з особливими потребами у
процесі сумісної діяльності з дорослим, своєї власної та під час
спостереження за діяльністю дітей з ООП.
•
Розвивати у дітей здатність сприймати та аналізувати сенсорну інформацію, що
забезпечуватиме більш ефективне ознайомлення з довкіллям — тактильне обстеження
предметів, зоровий супровід тактильного сприймання деталей, їх називання,
розповідь про предмет у цілому (аналітико-синтетична діяльність).
•
Формувати мовленнєву (діалогічну, монологічну, лексичну, граматичну, фонетичну)
і комунікативну (здатність спілкуватися з дорослими і дітьми з типовим
розвитком) компетентності дитини з особливими освітніми потребами.
•
Формувати у дитини уявлення про саму себе, виховувати елементарні навички для
вибудовування адекватної системи позитивних особистісних оцінок і позитивного
ставлення особливої дитини до себе.
•
Виховувати навички продуктивної взаємодії у про спільнот діяльності, розвивати
соціально значущі мотиви поведінки у дітей як з
особливостями розвитку, так і з типовим розвитком: бути щирими і
доброзичливими у взаєминах, допомагати одне одному, ділитися, віддавати,
співчувати.
Результати моніторингу якості
освіти
Проведена діагностика
логічного мислення дітей середніх груп (практичний психолог Стельмах Н.М.),
рівня компетентності з
логіко-математичного розвитку дітей середніх груп (вихователь-методист Стефінко
Л.Д.), соціально-психологічної готовності до школи (практичний психолог
Стельмах Н.М.) і рівня компетентності за освітніми лініями Базового компоненту
дошкільної освіти дітей старших груп.
Результати діагностики логічного
мислення свідчать, що більшість дітей здатні використовувати прості схематичні
зображення для вирішення логічних завдань. Діти середніх груп вміють ділити
предмети за ознакою, визначати зайвий предмет, аналізують об’єкти за кольором,
формою, порівнюють, знаходять відмінність і подібність. Високий рівень логічного мислення виявлено у
30% дітей, середній – 57%, низький – 13% дітей. Дещо важкими були завдання для
узагальнення, порівняння. Діти часто не можуть сформулювати відповідь,
висловити власну думку.
Моніторинг проводився на початку та в
кінці навчального року. Використані такі методи: спостереження, перегляд занять,
бесіди, ігри, завдання.
Узагальнені результати визначення рівня освітньої
компетентності за освітніми лініями дітей старших груп подані в таблиці.
№ |
групи |
О-О компетенція |
С-К компетенція |
Х-П компетенція |
М і К компетенція |
||||||||||||||||
|
|
спм |
сд |
сп |
см |
нс |
спм |
сд |
сп |
см |
нс |
спм |
сд |
сп |
см |
нс |
спм |
сд |
сп |
см |
нс |
1
|
Мете-лик 24 дитини 1оці-нюв |
5 |
18 |
1 |
0 |
0 |
13 |
4 |
6 |
0 |
0 |
1 |
7 |
11 |
5 |
0 |
0 |
6 |
17 |
1 |
0 |
2оці-нюв |
12 |
2 |
0 |
0 |
0 |
19 |
4 |
0 |
0 |
0 |
8 |
11 |
5 |
0 |
|
5 |
18 |
1 |
0 |
0 |
|
2 |
Волош-ка 12 дітей 1оці-нюв |
2 |
7 |
2 |
0 |
0 |
10 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7 |
3 |
2 |
0 |
1 |
9 |
2 |
0 |
0 |
2оцінюв |
8 |
3 |
0 |
0 |
0 |
12 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6 |
5 |
1 |
0 |
0 |
10 |
2 |
0 |
0 |
0 |
|
3 |
Апель-син 20 дітей 1оці-нюв |
6 |
14 |
0 |
0 |
0 |
11 |
7 |
2 |
0 |
0 |
3 |
5 |
8 |
4 |
0 |
4 |
10 |
5 |
0 |
0 |
2оці-нюв
|
15 |
7 |
0 |
0 |
0 |
17 |
3 |
0 |
0 |
0 |
4 |
11 |
4 |
0 |
0 |
8 |
11 |
1 |
0 |
0 |
|
4 |
Коло-сок 22 дітей 1оці-нюв |
2 |
11 |
6 |
0 |
|
12 |
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8 |
4 |
4 |
0 |
0 |
11 |
6 |
0 |
0 |
|
2оці-нюв
|
7 |
11 |
0 |
0 |
|
12 |
3 |
0 |
0 |
0 |
9 |
9 |
4 |
0 |
0 |
7 |
9 |
1 |
0 |
0 |
|
Заг.оцінка 78 дітей |
15 42 |
50 23 |
9 0 |
0 0 |
0 0 |
46 60 |
19 10 |
8 0 |
0 0 |
0 0 |
4 27 |
27 36 |
26 13 |
15 |
0 |
5 30 |
36 40 |
30 3 |
1 0 |
0 |
|
+ - %
|
+34 %
|
-34 % |
-10% |
|
|
+ 16 % |
- 65 % |
-30% |
|
|
+30 % |
+16 % |
-20 % |
0 |
|
+ 30 % |
+ 0.5 % |
-34 % |
|
|
Обстежені 78 дітей старших груп. У всіх
групах компетенцій, сформованих мінімально і не сформованих не виявлено на кінець навчального року.
Найвищі показники з особистісно-оцінної компетенції виявлено в групах
«Апельсин» і «Метелик»; з соціально-комунікативної компетенції – в групах «Апельсин» і «Метелик»; з
художньо-продуктивної компетенції – в групах «Волошка» і «Метелик»; з
мовленнєвої і комунікативної компетенції – в групах «Волошка» і «Метелик».
Нижчі показники з мовленнєвої і
комунікативної компетенції виявлено в групах «Апельсин» і «Колосок».
Затверджено
наказом директора КЗДО «Сонечко»
План заходів,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу
в закладі дошкільної освіти «Сонечко» на 2021 рік
№ п/п |
Назва заходу |
Термін
виконання |
Відпові-дальний |
1 |
При організації
роботи з протидії булінгу враховувати наказ МОН від 26.02.2020 №293 «Про
затвердження Плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу
(цькуванню) в закладах освіти», лист МОН від 14.08.2020 №1/9-436 «Про
створення безпечного освітнього середовища в ЗДО та попередження протидії
булінгу» |
Протягом року |
Педагоги |
2 |
Створення
безпечного освітнього середовища в ЗДО
вільного від насильства (цькування) |
Постійно |
Педагоги, колектив ЗДО |
3 |
Проведення
профілактичної роботи щодо запобігання булінгу в ЗДО |
Систематично |
Вихователь-методист,
практичний
психолог |
4 |
Надання
психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг
(цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу. |
За запитом |
Практичний
психолог |
5 |
Забезпечувати
на сайті ЗДО «Сонечко» доступ до інформації та документів закладу, відповідно
до Закону України «Про освіту» |
Постійно |
Завідувач, вихователь-методист |
6 |
Ознайомлення
педагогів з концепцією «Безпечна і дружня до дитини школа» на сайті ЮНІСЕФ,
рекомендованою МОН України. |
До 01.05.2021 |
Вихователь-методист |
7 |
Розробити
інструмент самооцінювання рівня безпеки і комфорту закладу освіти, відповідно
до рекомендацій ЮНІСЕФ |
До 01.03.2021 |
Вихователь-методист,
практичний
психолог |
8 |
Розмістити
інформацію про права дитини в цифровому середовищі для учасників освітнього
процесу |
До 10.03.2021 |
Вихователь-методист |
9 |
Підготувати
інформацію для батьків «Що таке булінг (цькування)? Профілактика та
запобігання» |
До 01.02.2021 |
Практичний
психолог |
10 |
Проводити
бесіди з дітьми про їх безпеку в освітньому інформаційному середовищі для
запобігання кібербулінгу |
Протягом
навчального року |
Вихователі
старших груп |
11 |
Провести
психолого-педагогічний семінар-тренінг для педагогів «Булінг та жорстоке
поводження з дітьми» |
Січень |
Завідувач, практичний
психолог |
12 |
Розробити та
розмістити на сайті закладу: - Порядок
подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу
(цькування) в ЗДО; - Порядок
реагування на доведений випадок булінгу (цькування) в закладі та
відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування) |
До 05.02.2021 |
Вихователь-методист,
практичний
психолог |
13 |
Розмістити на
сайті закладу дані заходи |
До 20.01.2021 |
Вихователь-методист |
14 |
Консультація
для вихователів «Як вирішувати дитячі конфлікти?» |
Травень |
Практичний
психолог |
15 |
Тренінг для
батьків «Вчимося спілкуватися з дитиною» |
Грудень |
Вихователі,
практичний психолог |
16 |
Консультація
для батьків «Чому діти стають жертвами булінгу?» |
Квітень |
Практичний
психолог |
17 |
Організація та
проведення занять та бесід, що формують у дітей уявлення про толерантність по
відношенню до різних людей, справедливість, порядність |
Вересень-
жовтень |
Вихователі |
18 |
Професійна
майстерня «Толерантність як компонент професійної культури педагога. Протидія
булінгу». |
Квітень |
Вихователь-методист |
Немає коментарів:
Дописати коментар